Informace k zárukám a reklamacím FUJIFILM.

fujifilm X100

Jak je to vlastně se zárukou (nejen u fujifilmu, ale i u většiny ostatních značkových produktů) ?

Jelikož na toto téma neustále diskutujeme na naší skupině i na prodejně,  pokusím se Vám to vysvětlit  v souvislostech i se „zákulisím“ obchodnického světa.

 

záruku je potřeba rozlišovat na několik druhů :

Zboží zakoupené v České republice může mít tyto záruky:

a) záruku zákonnou + značkovou

Ta se týká zboží zakoupeného od oficiálních prodejců fujifilmu (tedy z České distribuce)

Záruku máte ze zákona dvouletou + podporu značky  FUJIFILM.

Seznam oficiálních prodejců můžete vidět například u právě probíhající akce cashback.  Konkrétně  jsou to tito prodejci: speciálka  www.FUJIFOTO.cz  + foto Škoda, fotolab , megapixel, alza a mall.

*Prodejce vždy najdete na stránkách www.fujifilm.cz

b) běžnou záruku

Ta se týká neoficiálních prodejců . Ti samozřejmě  musí vždy poskytnout zákonnou záruku (a tím pádem Vám v podstatě nelžou,  když říkají, že má zboží plnou záruku.) Není to ovšem záruka kompletní.

Problém nastává v případě, že nějaká reklamační událost opravdu vznikne.  Tím, že tito prodejci nakupují zboží z neoficiálních zdrojů, nemají přístup ke značkovému servisu, ani ke značkové záruce (výměnu zboží , servis či vrácení peněz na účet firmy FUJIFILM). Tím pádem nemají možnost odborně servisovat a v případě vrácení peněz, by museli zaplatit vše ze svého (marže překupníků bývají často 3-7%,  takže si asi umíte představit jejich vůli prodělat přes 90% ceny)

Co se děje dál? Většinou přijde klasické neuznání reklamace s obecnou formulací „reklamace se zamítá,  zákazník si závadu způsobil sám nevhodným používáním“.  Tito prodejci ví, že se téměř nikomu nechce platit soudního znalce a absolvovat soudní proces. (čest a sláva těm, kteří jsou féroví a z vlastních zdrojů  zaplatí peníze zákazníkovi – k odbornému servisu se totiž nemají jak dostat)

Ti otrlejší „garážoví prodejci“, kteří jestě nemají mnoho recenzí, to řeší klidně výměnou s.r.o firmy za jinou, když se takových případů nasbírá více.

Bohužel nepomůže ani „koupit“ či vypůjčit si cizí doklad o nákupu od oficiálního prodejce (to často zkouší bazaroví překupníci či malí prodejci) neboť výrobní čísla produktů z České distribuce  jsou evidována. Takže křik, že máte „správný“ doklad Vám nepomůže,  neboť servis dle čísla ví, že máte foťák z „Vietnamu,USA či Turecka“ i když Vám ten „sympaťák“ v bazaru říkal, že je to oficiální a přitom Vám jen podstrčil okopírovaný cizí doklad.

Zboží ze zahraničí

a) Prodejci oficiální – dle lokálních distribucí fujifilm  (vždy najdete na stránkách fujifilm daného státu). Mají záruku 1 rok a lze ji uplatnit pouze u daného prodejce v daném státě.

b) prodejci neoficiální – platí co jsem psal výše u Českých prodejců, plus nastává problem se zasíláním zpět do daného státu. (také doporučuji prověřovat reálneho vlastníka webu neboť se stává, že u Anglických webů s Anglickým výdejním místem firmy, je provozovatelem HongKongská společnost)

Pokud jde o prodejce mimo EU počítejte při nákupu s proclením (do 10%) + dodaněním 21%DPH. Přičemž tento problém se clením, může nastat i při posílání zpět do servisu dané země)

 

Postup reklamace (v záruční lhůtě) u FUJIFILM ČR

Zboží musí být od oficiálního prodejce (viz výše) a musíte mít nákupní doklad!

a) pokud chcete ušetřit čas můžete vyplnit rezervaci opravy ZDE – FORMULÁŘ vytisknout jej, přidat k balíku a poslat přímo na adresu :

SERVIS – FUJIFILM Europe GmbH
U nákladového nádraží 1949/2
130 00 Praha 3 Česká republika

b) reklamaci podat přímo u svého prodejce – postup je stejný,  jen počítejte o pár dnů delší řešení, neb prodejce bude muset zásilku přeposlat na výše uvedenou adresu.

Specifika reklamace u fujifilm ČR

( info z praxe – mnohé už se zlepšilo a my doufáme, že  se i nadále bude měnit k lepšímu)

  • reklamace se řeší buď přímo v Praze (SW a jednoduše odstranitené vady), ale většinou v centrálním servisu FUJIFILM pro Evropu, což je v Anglii  (v tom případě musíte očekávat minimálně cca 15 dní, ale spíše delší dobu vyřízení – maximálně však v zákonné 30denní lhůtě samozřejmě)
  • V rezervačním systému opravy se můžete setkat s náznaky polštiny (polsko je centrální zemí pro východoevropskou distribuci)
  • v rezervačním systému často svítí status „zatím nebylo přijato do opravy“ přitom fotoaparát už je dávno přijatý a často i opravený – tzn. nehleďte na tento status

 

Záruka mezinárodní

Teoreticky by měla platit i jednoletá záruka mezinárodní, pokud zboží kupujete od OFICIÁLNÍHO FUJIFILM dealera. (nikdy neplatí v případě nákupu od běžných prodejců!)

Prakticky je to ale velmi složitě dosažitelná Věc. Pokud došlo na lámání chleba, museli jsme my ze speciálky fujifoto.cz našim klientům posílat interní doklady a dobrozdání do států jako Sri Lanka, Malajsije, Thajsko (v USA se to nepovedlo) a vždy několikrát komunikovat,  aby byla mezinárodní záruka poskytnuta. Myslím, že pokud byste měli nákup u běžného prodejce, který neposkytuje takovéto služby a v ruce jen nákupní doklad, šance na úspěch by nebyla moc vysoká.

Dobrá zpráva

My ve FUJIFOTO.cz se věnujeme fujifilmu už  4 roky (od roku 2014) a patříme k největším prodejcům v východní Evropě vůbec. Za tu dobu jsme prodali tisíce objektivů a fotoaparátů fujifilm a poměr technických reklamací je extrémně nízký (cca pod 2%). V podstatě jediným historickým problémem za celou dobu nebyl funkční problém, ale problém odlepujících se gripů u starší generace přístrojů, jako reakce na specifické PH potu dlaně některých uživatelů.

Rady jak postupovat  před reklamováním

Nejčastější reklamace vznikají na základě „specifických konfliktních“ vlastních nastavení přistroje. Problém je, že často ani vyresetování přistoje do továrního nastavení nevymaže tyto nastavené hodnoty a občas se stane, že to nevyřeší ani nový firmware.

Proto doporučuji než se rozhodnete poslat zařízení do servisu vyzkoušet toto:

  • výměna baterie za jinou (100% nabitou)
  • kontrola správné baterie (model NP 126S  pro X-T2, X-PRO2, X-T20, X-E3 zejména pokud používáte sériové snímání či 4K video)
  • výměna objektivu
  • vyčištění kontaktu na objektivu i těle fotoaparátu
  • reset do továrního nastavení
  • nahrání nového firmware
  • manuální kontrolu všech specifických nastavení v hlubokém menu přístroje
  • výměnu paměťové karty + její formátování v přístroji nebo i v počítači.
  • stavit se k nám do prodejny v PRAZE na konzultaci – ideálně na každotýdenní sraz fotografů ve středu od 17:00

Závěr

Musíte sami zvážit, jestli se Vám vyplatí nakoupit nové zboží levněji od neoficiálních prodejců ,když teď už znáte souvislosti. Někdy je cena velmi lákavá a člověk má tendence uvěřit slibům a neprověřovat si reálné informace.

Každopádně v případě nákupu bazarového zboží doporučuji prověřovat si, zda-li je nákupní doklad pravý a z České distribuce (pozor! zboží ze zahraničí či nakoupené neoficiálních prodejců, by mělo mít minimálně o 30% nižší cenu, než obdobné použité zboží s reálnou Českou zárukou) +  ideálně doporučuji  ještě „navázat“ se prodávajícího propojením na sociálních sítích (tím vznikne alespoň nějaké prověření a závazek „osobní zodpovědnosti“)

 

Snad jsem Vám vysvětlil vše podstatné a budu se těšit, že se někdy potkáme na srazech fujistů , mých workshopech, nebo třeba přímo na prodejně FUJIFOTO.CZ.

Marcel Konečný

fotograf , cestovatel a specialista na Fujifilm techniku  (4 roky od přechodu z fullframe zrcadlovek)

facebook profil

 

 

 

Facebook Comments
(Visited 3 281 time, 1 visit today)
Sdílejte
  •  
  •  
  •  
  • 36
  •  
    36
    Shares
  • 74
  •  
  •  

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*


*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..